Okénko zdravé výživy

19. únor 2017 | 21.25 |

                        Okénko zdravé výživy

  V dnešní době rostou jako houby po dešti prodejny zdravé výživy. Je až překvapující, kolik mají stálých zákazníků a je zcela evidentní, že o zdravé suroviny je stále větší zájem. Sortiment je v těchto speciální prodejnách velice rozmanitý.

Základem naší stravy jsou obiloviny, které tvoří obilniny jako je rýže, kukuřice, pšenice, žito, oves a ječmen. V našem jídelníčku jsou populární tzv. pseudoobilniny, které si nacházejí cestu do našich kuchyní. Navíc jsou to plodiny přirozeně bezlepkové, jako je amarant,(laskavec) proso, pohanka, quinoa a jsou tedy skvělou alternativou při bezlepkové dietě. Existuje spousta receptů, jakým způsobem vše zpracovat, aby bylo jídlo chutné a na pohled lákavé.

  Ve "zdravých výživách", můžete koupit i několik druhů rýže. Víte, že existuje i rýže jasmínová ? Je to dlouhozrnná rýže s květinovou vůní a opravdu příjemnou chutí. Hospodyňky ji přidávají do salátů, rizota, nebo rýžových nákypů.

  Rýže Basmati natural – proč basmati ? Protože basmati znamená v hindštině "královna vůní." Tato rýže má jedinečné aroma a má chutˇ připomínající oříšek. Basmati natural je přírodní pololoupaná rýže, neleštěná a nebroušená, zbavená pouze vrchní slupky. Má vyšší obsah vlákniny,vyžaduje delší přípravu, ale za to, má vyšší výživovou hodnotu. Je výborná jako příloha k omáčkám, k přípravě rizota nebo do salátů.

  V prodejnách zdravé výživy je velmi vyhledávaná rýže Sushi. Je to speciální druh střednězrnné loupané rýže, který se využívá především v japonské kuchyni na přípravu různých druhů sushi. Její zrnka mají oválný tvar, po uvaření je rýže lepkavá, aby se mohla lépe tvarovat a dobře nabírat hůlkami.

   Jaké druhy mouky můžeme koupit ve "zdrávce" a zařadit do našeho jídelníčku ?

Třeba mouku čiroko. Taky nevíte, co je čirok ? Zjistila jsem, že je to jedna z nejstarších bezlepkových obilnin a v celosvětové produkci je pátou nejpěstovanější obilovinou. Pro svou neutrální chutˇ a výborné pečící vlastnosti je ideální surovinou pro přípravu bezlepkového pečiva. Čiroková mouka je bohatým zdrojem bílkovin a vlákniny.

  Rýžová mouka je bezlepková, lehce stravitelná potravina a vyvolává pocit nasycení. Hodí se na přípravu bezlepkových pokrmů, nebo jako náhrada části pšeničné mouky při úpravách různých pokrmů.

  Pohanková mouka je rovněž bezlepková, vhodná na přípravu slaného pečiva, placek i nejrůznějších sladkých moučníků a sušenek, hodí se také jako příměs do běžné mouky pro zvýraznění chuti běžných pokrmů.

Na závěr zmíním Konopnou mouku, která je vyrobena semletím výlisků lisovaných konopných semínek z vybraných druhů konopí, které neobsahuje  THC. Mouka je opět bezlepková, má vysoký obsah bílkovin a vlákniny, má nízký obsah sacharidů.

  Až půjdete kolem jedné, z mnoha prodejen se zdravou výživou, podívejte se, jak pestrou nabídku zde mají.

                                                   B. V.

 

Zpět na hlavní stranu blogu

Hodnocení

1 · 2 · 3 · 4 · 5
známka: 0.00 (0x)
známkování jako ve škole: 1 = nejlepší, 5 = nejhorší

Komentáře