Superpotraviny - levné a vyjímečně zdravé

11. březen 2017 | 10.49 |

Myslíte si, že zdravé jídlo je i drahé? Právě naopak. Superpotraviny stojí jen pár korun a jsou přirozeným pokrmem, které užívaly už naše babičky

Jáhly – podle východní medicíny mají pozitivní vliv na slezinu a slinivku břišní a léčebně působí i při žaludečních potížích. Patří mezi zahřívací potraviny, proto bychom si je měli dopřávat především v chladnějším počasí. Jáhly obsahují velké množství vitamínů skupiny B – B1, B2, jsou vynikajícím zdrojem železa, hořčíku a fosforu, a tedy velmi vhodné jako prevence před podzimními depresemi. Díky bohatému nutričnímu složení se doporučují sportovcům, dětem a lidem, kteří trpí alergiemi.

Šípky obsahují další cenné vitamíny a minerály ( hořčík, vápník,železo) a obrovské množství vitamínu C. Jsou výborným antioxidantem, podporují správné trávení, zvyšují tvorbu žluči a jsou účinné proti křečím. Právě na podzim se doporučují šípkové čaje, které posilují a  zvyšují imunitu díky velkému množství vitamínu C.

Kvašená zelenina– hovoří se, že jakékoliv zpracování zeleniny ničí všechny vitamíny. Výjimkou je kvašená zelenina. Pickles – jak se kvašené zelí a další druhy zeleniny nazývají, je výživová bomba. Během kvašení se přeměňuje struktura zeleniny, sacharidové i bílkovinné složky pomocí probiotických bakterií. Ty se živí její sacharidovou složkou a díky tomu vznikají enzymy tolik prospěšné našemu tělu. Kvašenou zeleninu si připravíme sami doma, nebo koupíme přímo od výrobců, kteří nepoužívají konzervanty, sterilování a pasterizaci.

Dýně – je součástí podzimu a zásobuje naše tělo vitamíny, minerály, vodou a vlákninou. I přes svoji nízkou energetickou hodnotu a minimum proteinů, neobsahuje žádné tuky. Obsahuje až devadesát procent vody. Díky velkému množství rozpustné vlákniny má dýně schopnost zahánět hlad a působí jako mírné projímadlo, které nedráždí střeva. Obsahuje betakaroten, který patří mezi antioxidanty. Působí velmi dobře na kvalitu zraku, na kůži a antioxidačními účinky proti degenerativním chorobám.

Pohanka – téměř zapomenutá plodina dnes zažívá renesanci. Obsahuje 18 aminokyselin, velké množství vlákniny, spoustu vitamínů a minerálů. Je bezlepková a lehce stravitelná. Dodává tělu silnou, teplou, až prohřívající energii a proto je vhodná konzumace především v chladnějším období. Největší benefit přináší v podobě rutinu, neboli vitamínu P. Ten zvyšuje pevnost a pružnost cév, pomáhá v boji proti křečovým žilám a při léčbě hemoroidů. Antioxidanty vás uchrání před chřipkou, nachlazením, před srdečními nemocemi a infarktem. Zpomalují stárnutí a přispívají k duševní pohodě.

Stačí jen vyzkoušet!



Zpět na hlavní stranu blogu

Komentáře