Quinoa

29. březen 2017 | 08.10 |

Quinoa Quinoa

Jedná se o jednu z nejstarších obilovin pocházející z Jižní Ameriky, která se vyznačuje velmi lahodnou chutí. Pro staré Inky byla quinoa denním chlebem.

Quinoa je obilovina velmi bohatá na vlákninu, díky ni jsou v těle lépe vstřebávány výživné látky a také pomáhá spalovat tuky. Pro vegany a vegetariány je quinoa skvělou surovinou, jelikož obsahuje spoustu bílkovin. Quinoa je také bezlepková obilovina. Quinou můžeme využít jako přílohu, jako hlavní chod nebo sladkou snídani.

Díky vysokému podíluhořčíku a vitamínu B2, prospívá lidem trpícím migrénami a jako potravina s velmi vysokým obsahem vlákniny napomáhá při snižování krevního tlaku, kardiovaskulárních onemocněních, rakovině tlustého střeva a při diabetu. Podle čínské medicíny harmonizuje ledviny, na něž má energizující účinek. Z nutričního hlediska by nás dále mohlo zajímat mnohdy deficitní železo, půl šálku jej obsahuje téměř 8 mg, což staví quinou na jednu z nejvyšších příček v tabulce rostlinných železitých potravin. Stejné množství pak obsahuje pěkných 5 g vlákniny.

Příprava: Jako většina obilovin, také quinoa během vaření nabývá na objemu, což je dobré mít na paměti při odměřování porcí. Obilovinu není potřeba předem propírat, jako tomu bývá u jáhel. A že je hotová, poznáme podle toho, že trochu zprůsvitní a na jednotlivých zrníčcích je patrná struktura klíčku. Výborně se hodí na přípravu sladkýchkaší, zeleninových salátů, na přípravu dezertů, či jako zavářka do polévky. Fantazii se však meze nekladou, lze ji přidat všude tam, kde jsme byli zvyklí konzumovat rýži. Dá se krásně zkombinovat se sušeným ovocem a vyrobit tak zdravou a sladkou alternativu snídaně či svačinky pro vaše děti.

Vyznačuje se jemnou strukturou a lahodnou chutí. Je lehce stravitelná, nenadýmavá.

 




 

Zpět na hlavní stranu blogu

Komentáře