Sladkosti u dětí

30. březen 2017 | 12.42 |

Co se v mládí naučíš...

Všichni známe tu nepřekonatelnou chuť na sladké...

Sladkosti z jídelníčku dětí vyloučit nelze, neboť sladká chuť je tou první, se kterou se po narození setkají, když pijí mateřské mléko.

Když se dítě nají sladkostí, odmítá jíst připravené jídlo a tím jeho organismus přichází o potřebné živiny. Sladkosti navíc mají vysokou energetickou hodnotu, jsou zdrojem cukrů, nevhodných tuků a většina z nich je chemicky "vylepšená", což může způsobovat vyrážky a alergickým dětem závažnější projevy potravinové alergie.

Dávno je prokázáno, že cukr ovlivňuje psychiku dětí a má tedy vliv na změny v jejich chování. Děti 'závislé' na cukru se často projevují neklidem, poruchami soustředění. Dnes je i nárůst trpících diabetem a obezitou.

Sladkosti dětem jednoduše nerozmluvíte. Určitě záleží na věku. Malým dětem, kolem pátého roku máte ještě šanci vysvětlit, že sladké nedělá dobře bříšku, a že si společně připravíte něco lepšího. Důležité, jako u všeho ostatního, je určitě jít příkladem. Nemá smysl dětem zakazovat čokoládu a sami ji ukusovat.

Zdravé sladkosti

Sladkých, ale přesto zdravých alternativ se dnes, v době BIO trendu, nabízí hned několik. Ke snídani například různé druhy kaší (obilné, pohankové, rýžové ...) sypané třeba rozinkami či oříšky. 

Smlsněte si 

  •  müsli tyčinky, pufované chlebíčky, ovesné sušenky
  •  čerstvé ovoce, třeba i v podobě salátů, špízů či jednohubek
  •  moučníky s ovocem (nejlépe doma připravené)
  •  kvalitní jogurty doplněné čerstvým ovocem
  •  našlehané tvarohové dezerty s čerstvým ovocem
  •  pudink doplněný čerstvým ovocem

Sladké nelze dětem upřítúplně! Vynikajícíprevencíje děti moc na sladké nenavykat. Zařadit ho do jejich jídelníčku co nejpozději a zbytečně jim nedávat dochucované slazené nápoje (limonády a čaje). Postupem času se těmto potravinám stejně nevyhneme a byla by škoda ochuzovat dítě o nové chutě.

Zpět na hlavní stranu blogu

Komentáře