Výživa naších dětí

22. únor 2017 | 07.20 |

Výživa dětí

Snídají vaše děti pravidelně? Většina dětí ráno nesnídá i přesto, že je snídaně pro lidský organismus nepostradatelná. S ní daně by měla představovat 20 až 25% z celkového denního příjmu energie jak u dospělých, tak u dětí. I během spánku naše orgány aktivně pracují. Že dýcháme, "fungujeme", že sníme, na to všechno potřebuje naše tělo určité množství energie.

Proto je nutné vydanou energii formou snídaně doplnit.

  Co snídat ? Ranní jídlo by mělo být bohaté na vitamíny a minerální látky. Vitamíny je nejlépe přijímat v podobě čerstvého ovoce a zeleniny. Je vhodné kombinovat ovoce s různými snídaňovými cereáliemi, oříšky, semínky a jogurtem. Zvolíme-li slanou variantu, je vhodný chléb s tvarohem, vajíčkem natvrdo, tvrdým sýrem a podle chuti ovoce a zelenina. Porce nemusí být veliké.

Jak dítě správně motivovat, aby snídalo pravidelně?

Není tajemstvím, že děti napodobují dospělé. Ideální je společná snídaně, kdy se u stolu sejde celá rodina. Možná budete překvapeni, že když posnídáte v klidu, nezabere to ani tolik času.

Jídlo  nemusí být nudná záležitost. Děti milují barvy a hravost. Na začátek stačí čerstvý džus plný vitamínů, z ovoce a zeleniny připravte smějící se obličeje, vždytˇ jíst ovoce a zeleninu nemusí být jen "otrava".

Úspěch se ukrývá v malých krůčcích mířených správným směrem. Důležitý při získávání návyků -  pravidelné snídaně - je kompromis. Pokud dítě nesní celou porci, atˇochutná třeba jen pár lžic, nebo sní pár kousků ovoce. Vždytˇ nic nejde jen tak ze dne na den.

   Důležité je nevzdat to !

                                                 B.V.

Zpět na hlavní stranu blogu

Komentáře