Sušené ovoce a ořechy

27. únor 2017 | 07.56 |

 Sušené ovoce slouží k obohacení moučníků, či obilninových směsí, které připravujeme k snídani. Také ořechy představují vynikající doplněk našeho jídelníčku. Mezi nejrozšířenější patří vlašské ořechy, mandle, piniové oříšky, pistácie, pekanové ořechy, kešu oříšky, para ořechy či kokosový ořechy.

BRUSINKY obsahují vysoké procento živin a obrovské množství antioxidantů. Tyto malé červené plody řadíme mezi superpotraviny, tzv. super foods. To jsou potravinyvyznačující se velkým množstvím důležitých živin, jsou bohaté na minerály, vitamíny, blahodárně působí na imunitní systém a mají antioxidační účinky. Brusinky jsou vyhledávané především v souvislosti se zánětem močového měchýře. Snižují riziko tohoto velmi nepříjemného a bolestivého onemocnění, které trápí především ženskou část populace. Sušené brusinky jsou i velmi chutným doplňkem jídelníčku, dají se použít do kaší a jogurtů. Stejně jako ostatní sušené ovoce jsou skvělým zdrojem rychlé energie.

ROZINKY získáváme sušením žlutých hroznů na slunci. Vzhledem k obsahu vlákniny se jednoduché cukry do krve uvolňují pozvolněji, než je to u běžných sladkostí. Rozinky navíc disponují celou řadou prospěšných látek a jsou vhodné pro přímou spotřebu.

Sušený ANANAS má příjemnou sladkou a plnou chuť, obsahuje pouze přirozený cukr a je též určen k přímé spotřebě. Hodí se jako sladká svačinka a se směsí oříšků a dalšího sušeného ovoce nám vytvoří chutnou snídani. Můžeme jej použít i při pečení jako náhradu za kandované ovoce.

MANGO je velice oblíbené tropické ovoce s neodolatelnou vůní. Dužina je žlutá a chutí může připomínat broskev. Kousky jsou skvělou chuťovkou, nebo svačinkou.
MERUŇKY jsou stejně jako ostatní sušené ovoce velkým zdrojem energie, vlákniny, cukru a živin.
PAPAYA melounová je tropické ovoce s exotickou chutí. Sušené kousky jsou vhodné jako dopolední svačinka, s jogurtem pak k lahodné snídaní.

A znáte GOJI – kustovnici čínskou? Tato superpotravina je označována také jako plod "dlouhověkosti" nebo "ovoce radosti". Je velmi ceněnou součástí čínské medicíny. Má vysoký obsah vitamínu A, používá se ve formě odvaru či čaje, kterému dodá specifickou chuť. Po vylouhování plody můžeme i sníst. Lze ji konzumovat přímo, přidávat do cereálních směsí, kaší, či moučníků. Denní dávkování je 10 – 30g.

Vybrali jste si? Tak dobré zdravé ráno!

Zpět na hlavní stranu blogu

Komentáře