Není olej jako olej

2. březen 2017 | 07.49 |

V současné době se stále více prosazují kvalitní oleje, které se získávají lisováním za studena a tím si uchovávají maximum cenných rostlinných látek

Tímto způsobem získávali olej naši předkové a jeho nevýhodou je velmi nízká  výtěžnost. Ale... tyto čisté, prémiové oleje jsou ideální pro dochucení sladkých a kyselých jídel a jsou určeny zejména pro studenou kuchyni. Prodejny zdravé výživy nabízejí celou řadu olejů, které obohatí náš jídelníček:

Dýňový olej– získává se z dýňových semínek (tykve obecné). Olej je vhodný pouze pro studenou kuchyni např. do salátů,  zálivek, k sýrům, rybám, k dochucení hotových jídel a výbornou chuť dodá tvarohovým pomazánkám. Není určen pro tepelné zpracování. Dýňový olej posiluje imunitu a má antioxidační schopnosti.

Konopný olej– patří mezi nejcennější rostlinné oleje díky obsahu nenasycených mastných kyselin (omega-3 a omega–6). Získává se lisováním semen technického konopí, které neobsahuje návykové látky THC. Konopný olej používáme především za studena při dochucení salátů, pomazánek, marinád, studených omáček, ale i do hotových pokrmů teplé kuchyně.

Znáte lněný olej? Získává se šetrným lisováním za nízkých teplot, při kterém nejsou použita žádná chemická rozpouštědla. Lněný olej se používá pouze za studena a k přípravě studených pokrmů jako zálivka na saláty, do dresinků a majonéz. Lze jej rozmixovat a naředit do konzistence s mlékem, nebo jogurtem. V našem těle působí jako antioxidant, podporuje revitalizační procesy ve tkáních, příznivě ovlivňuje sliznice žaludku a normalizuje funkci střev.

Ostropestřecový olejmá jemnou máslovou chuť, díky které se hodí k přípravě studených jídel. Podporuje tvorbu zdravých jaterních buněk, které postupně nahrazují staré a poškozené. Zmírňuje celou řadu jaterních onemocnění včetně virových infekcí a cirhózy.

Prvotřídní olej nejen pro dochucení studených pokrmů je rýžový olej. Používá se při oblíbeném grilování, pečení, smažení i fritování. Obsahuje vysoké procento vitamínu E, vyniká vysokou tepelnou a oxidační stabilitou a má nejvyváženější podíl mastných kyselin.

Přeji vám hodně zdravých pokrmů !

Zpět na hlavní stranu blogu

Komentáře