8. srpen 2025 | 07.36 |
Chcete si článek přečíst?
Vypněte prosím blokování reklamy (reklamu už neblokuji), děkujeme.
Jak vypnout blokování reklamy?
Video návod zde: https://www.youtube.com/watch?v=GJScSjPyMb4
Každý z nás má osobní zkušenost se svými dětmi, vnoučaty, nebo zprostředkovaně... ze svého okolí. Aby měli žáci kladnou motivaci k učení, vznikl program "Respektovat a být respektován."
Možné příčiny demotivace:
- přílišná abstrakce učiva a nejasný smysl toho, co se vlastně žák učí
- spolupráce mezi dětmi sklouzává více k soutěžení a porovnávání výsledků
- nedostatek pohybu (žáci nehnutě sedí 45 minut v lavici s příkazem dívat se pouze jedním směrem)
- zúžená motivace k výuce na formu odměn a trestů
- děti jsou srovnávány s výkony spolužáků, což je ponižující
- škola je k učení, (nesnižuji vážnost a důležitost práce) ale není tu prostor ke hraní a na debaty
Co zvyšuje motivaci k učení?
- předevšímOSOBNOST učitele, kterou žáci uznávají
- známka a jiné hodnocení by mělo být soukromou (důvěrnou) informací mezi učitelem a žákem
- pozornost žáků při výuce udrží střídáním způsobů práce
Pokud máme o děti opravdu zájem, přijímejme je takové, jaké jsou... učme se oceňovat jejich dobré stránky, zrušme zvonění na prvním stupni a naučme je pracovat projektově. Uvědomme si, že smyslem školy není jen předat učivo, ale vychovat OSOBNOSTI.
Zpět na hlavní stranu blogu