Již 9. sezónu vyjíždějí na kamenicko-šenovskou lokálku historické vlaky. Provoz mezi Českou Kamenicí a Kamenickým Šenovem je pravidelně každou sobotu, neděli a státní svátky od 30. března do 28. října 2019. Od 1. června do 30. září jsou vlaky v provozu denně.
Historický motoráček M 131.1302, přezdívaný hurvínek, vás odveze z České Kamenice po muzejní trati pod úbočím Zámeckého vrchu do sklářského města Kamenický Šenov, kde můžete navštívit sklářské muzeum.
Také se můžete vydat pěšky k legendární Panské skále, kde se natáčela pohádka Pyšná princezna nebo na kole po cyklostezce Varhany, která vede po tělese zrušené trati od bývalého nádraží Kamenický Šenov horní nádraží až do České Lípy.
Stručná historie motoráčku:
První prototyp motorového vozu 801 (M 131.1) vyrobila Tatra Kopřivnice v červnu 1948. Odsud se během let postupně výroba přesunula do Vagonky Tatra Studénka. Celkem bylo do roku 1956 vyrobeno 849 kusů těchto úspěšných vozů. Pro pravidelný provoz přestaly sloužit v březnu 1984. Přezdívky: Hurvínek, kredenc nebo kufřík.
Trať zřídila Česká severní dráha jako odbočku z České Kamenice k první sklářské huti v Kamenickém Šenově a otevřela ji 10. února 1886. Od 1. října 1992 se vzhledem ke stavu trati definitivně zastavil provoz. Od 21. června 1997 byl na tzv. Šenovce nebo-li Muzejní železnici Česká Kamenice - Kamenický Šenov zahájen příležitostný nostalgický parní a motorový provoz.