Baťův kanál | unikátní vodní cesta batacanal.cz Ba

9. červen 2021 | 08.01 |
blog › 
Baťův kanál | unikátní vodní cesta batacanal.cz Ba

Myšlenka regulace řeky Moravy znovu ožila kolem roku 1927 a zaujala velkoprůmyslníka Tomáše Baťu. Po jeho tragické smrti o pět let později se tohoto smělého plánu ujal Jan Antonín Baťa. Regulace toku Moravy a výstavba kanálu měla pro firmu Baťa několik významů. Kromě realizace starého snu o propojení evropských veletoků se jednalo o přepravu lignitu z dolu v Ratíškovicích do továren a tepláren v Otrokovicích, která byla po železnici finančně nevýhodná, a také o vybudování melioračního systému v okolí řeky Moravy.

Baťův kanál neboli Průplav Otrokovice-Rohatec je historická vodní cesta vybudovaná v letech 1934–1938 v délce 52 km, která spojovala Otrokovice se Sudoměřicemi, kde se překládalo hnědé uhlí z železničních vagonů do lodí a remorkéry přepravovalo do Otrokovic. Do Rohatce tato vodní cesta nebyla a není splavněna. Wikipedie

  • Délka52 km
  • SvětadílEvropa
  • PramenOtrokovice
  • ÚstíRohatec
  • Odemykání Baťova kanálu a otevření prohlídkových tras zámku v Uherském Ostrohu

    Tipy na výlety | Baťův Kanál a řeka Morava | Baťák-hausbóty.cz

Zpět na hlavní stranu blogu

Komentáře

 zatím nebyl vložen žádný komentář