skolstvi: Já osobně jsem odpůrce domácích úkolů _
ale moje matka je extrémním příznivcem domýcách úkolů, tvrdí, že jich musí být co nejvíc, _dítě bez úkolů prej zakrní blabalbla_
Proč úkoly ne?¨
1 času, který tráví dítě ve škole, rozhodně není málo, je tedy na povážou čas trávený školou ještě prodlužovat
2 škola je defakto zaopatřovací ústav, obzvláště na první stupni zákaldní školy, děti chodí do školy hlavně prtož, že by byly jinak sami doma, _v podstat nemají ve škole nic užitečného na práci a učí se něco jenom aby se učili, tak je blbost tu samoúčelnost ještě rozšiřovat nad rámec času ve škole
3 úkoly jsou takové vse kterými si kděti neví rady, viz správně v tomto článku,
ale dítě je musí povinně vypracovat
Tedy dítě moc dobře ví, že to dělá špatně, ale také ví, že to musí cleé udělat, přestože to dělá špatně, protože je to povinnost udělat.
_Když ukol neudlá, tak dostane ve většině případů pětku.
Potp dstane pětku, ikdyž jej udělá a udělá špatně. Obvykle.
Ale často se úkoly, co jsou udělány, k
ale udělány špatně, nekonrorlují.
Tedy za žádný úkol je pětka, ale za špatně udělaný úkol pětka nneí.
A
s tím souvisí další věc
za dobře udělaný úkol není jednička
tey bylo by logické aby za dobře udělaný úkol byla jednička, ale neí to tak.
Za úkol je možné dostat pětku, ale není možné za něj dostat jedniščku.
POkud je vše skvělé, tak seto bere jako samozžejmost, žádná jednička nepřijde.
_Ale pokjud jeto špatně, pak přichází pětka.
_Je to prokazatelný učitelský sadismus._
Další věc je, jak vizno z člínku, s úkolem si neví rady ani rodičové, pokud si neví rady rodičvé, tak jak by si mohlo vést rady samotné dítě?
_
Jak mohou úkoly procvičit něco, co dítě vlastně neumí?
_V lepším případě dostane dítě poznámku do žýkovské knížky za nesplnění úkolů ale obvykledostane pětku.
_Při náhodném vyvolání žáků z lavice d lavice
to funguje stjeně jako s domácíma úkolama
pokud žák _neodpoví na otázku, okamžitě žákovku pětka, pokud žák všechnno výborně vá, je to samozřejmost, ždná jednička nepřichází._
K tomu bych ješzě dal poznámku, já jsem _zastáncem toho, že byzákandí škola klidně nemusela být známkovaná vůbec, za coý mě všicni sežerou jenže, známky dávají smysl jen tehdy, pokud jsu spravedlivé,
_a pokud se známkuje všem a všude stejně.
V praxi nejosu spravedlivé, některém se natržuje, někteř se poškozují, obvykle se však poškozují uplěn všechny děti, a už jenom na přípakladu domácíc úkolů kdy se rozdávají pětky ale jedniky ne. to je samozřejmě když je to správně vypracováno
Další věc je nějaká hodnotící stupnice, přísnost známkování, požadované znalosti dovedlosti, to jsou věci které má každý učitel na každé škole jiné. A_
tak dále
No prpsotě když mám žáky z dvou různých základních škol ,tak jejich známky nemohou absolutně porovnávat.
Jednika z jendé školy může znamenat na jné školy trojku nebo čtyřku._
Další věc je že učitelé neznámkují
_znalosti a dovedlosti
ale osobní sympatie nebo rychlost, nějaký primitivní úkol na rychlost stihneš nestihleš, známka podle rychlosti ocž je ubohé