Až dvě třetiny žáků druhého stupně neumí téměř číst. Jak na to a co s tím?
Čtení je jeden z druhů řečové činnosti. Do vzniku a rozšíření internetu a dalších moderních forem komunikace, měly texty jasné hranice. Čtenářská gramotnost neznamená pouhé přečtení a porozumění textu, ale umět použít psané informace pro vlastní účely. Čtení tvoří základ pro následnou práci s textovými informacemi. Rozvíjení čtenářských dovedností by mělo být jedním z hlavních cílů celého vzdělávacího procesu.
Již v předškolním věku by si děti měly osvojovat předčtenářské dovednosti a návyky v podobě pokusů o zápis nebo čtení sdělení, vyplývající z napodobování dospělých. Z hlediska osvojování čtenářských dovedností má velký význam rodina, která hraje důležitou roli v životě dítěte od jeho narození až po vstup do školy. Vždyť čtení, nebo vyprávění pohádky na dobrou noc z oblíbené knížky, je jednou z forem, jak dětem vytvořit kladný vztah ke knize a vhodným výběrem je neustále motivovat i po vstupu do školy.
Škola má ve srovnání s podmínkami v rodině ztíženou situaci. Rozvoj mluvní a čtenářské gramotnosti vyžaduje hodně trpělivosti ze strany vyučujících, především na prvním stupni základní školy.
RE: Čtenářská gramotnost dnešních dětí | barjoha | 10. 08. 2018 - 20:27 |
RE: Čtenářská gramotnost dnešních dětí | tipynakazdyden | 10. 08. 2018 - 20:44 |
![]() |
barjoha | 10. 08. 2018 - 23:41 |
RE: Čtenářská gramotnost dnešních dětí | tipynakazdyden | 11. 08. 2018 - 07:39 |
RE: Čtenářská gramotnost dnešních dětí | milli | 03. 01. 2021 - 13:07 |
![]() |
blanka | 03. 01. 2021 - 16:48 |
![]() |
milli | 03. 01. 2021 - 17:26 |
![]() |
blanka | 03. 01. 2021 - 17:34 |
RE: Čtenářská gramotnost dnešních dětí | myfantasyworld | 06. 01. 2021 - 06:42 |